maandag 17 juni 2013

Ik kan niet meer lezen

Red Dragon, Life of Pi, the Great Gatsby, the Night Circus, a Clash of Kings, the Hobbit en Ghostwritten. Stuk voor stuk geweldige boeken. Wat ze nog meer gemeen hebben? Ik kom er níet doorheen.

Don't get me wrong; er zitten een paar geweldige boeken tussen, van sommige (*kuch* the Great Gatsby) zeg ik nu al dat ze één van m'n favoriete boeken zijn. Het ligt dus niet aan hen. Waar gaat het dan wel mis?

Ik kan me niet meer concentreren. Sommige dagen spendeer ik uren op het internet, zonder dat ik uiteindelijk ook maar een productief klusje geklaard heb of een zinvolle letter op het virtuele papier gezet heb. Ik word er niet goed van. Ironisch genoeg klik ik zelfs tijdens het schrijven van dit artikel meerdere keren op een nieuw tabblad om m'n twitter-pagina nog eens te refreshen. Om vervolgens weer snel op het kruisje te klikken, want nee, niemand heeft de afgelopen twee minuten nog iets interessants het internet in geslingerd.

Nu heb ik een nieuw voornemen. Hopelijk fungeert dit artikel als stok achter de deur en gaat het ook echt werken. Ik ga vanaf nu proberen iedere dag twee keer een half uur achter elkaar een boek te lezen. Tijdens die periode zet ik m'n laptop op stand-by aan de andere kant van de kamer en sluit ik m'n telefoon op in een kluis met het geluid op nul. Zo kan ik mezelf tijdens de zomervakantie fijn weer wat focus aanleren en begin ik volgend schooljaar met herontwikkelde concentratieskills en heb ik eindelijk de drie meter hoge stapel to readjes doorgewerkt.

bron

4 opmerkingen:

  1. Hoi!
    dat lijkt me een heel goed voornemen! :) Ik heb The Great Gatsby ook gelezen, het einde vond ik heel verwarrend. En zielig. :(

    p.s. superleuke blog
    p.p.s. groetjes van een girlscene bezoeker

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha oh ik was m'n voornemen nu al vergeten. Help. Correctie: ik ga vanaf 1 juli steeds 2x30 minuten lezen per dag.

      Ik heb de film gezien en aw ja, echt pijnlijk D: en dankjewel, nu ben ik echt heel erg benieuwd wie je bent haha.

      Verwijderen
  2. Oei, wat je op internet zet, daar moet je je aan houden ;) Maar haha, ik zie je eerste post nu, dus je gaat weer goed aan de slag!
    Ik ga deze zomer ook een stapel boeken lezen, waaronder Tolstoy's 'Anna Karenina'. Vorig jaar heb ik 'Oorlog en Vrede' gelezen, hopelijk lukt deze ook. Alhoewel het wel veel is. En moeilijk.
    En... laten we zeggen dat ik ook in het Schrijfsels-forum zit

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ahh ja die staat ook nog op m'n lijst, lijkt me erg interessant (en pittig, inderdaad). Hmm iemand uit de schrijfkring I guess? Gelukkig zijn er maar eh, 70 mensen lid van :')

      Verwijderen