zondag 23 juni 2013

Festivalontgroening: Best Kept Secret

A.k.a. het meest rommelige festivalverslag dat je ooit op het wereldwijde web tegen zal komen.

Al jaren ben ik een trouwe bezoeker van het gratis bevrijdingsfestival op 5 mei, maar nog nooit was ik bij een betaald festival aanwezig. Tot gisteren, toen ik naar Best Kept Secret ging en het was zo jfkldsfjiejls dat ik volgend jaar een weekendticket ga proberen te bemachtigen.

De line-up op zichzelf was al voldoende reden om te gaan:
bron
Ik heb The Maccabees, Macklemore&Ryan Lewis, een beetje Swim Deep en Bloc Party en de ARCTIC MONKEYS YESSS gezien.

Swim Deep kende ik nog niet, maar ze klonken wel fijn. Bloc Party vond ik leuk, maar het was niet echt mijn muziek. The Maccabees was verrassend goed! Ik hoorde er al veel positieve dingen over, maar dacht altijd dat het wat overdreven was. Dat bleek het niet waar; live zijn ze heel leuk. Macklemore kon me stiekem gestolen worden want ik ben niet zo van de rap/pop, maar dat viel me heel erg mee. Ze stonden op stage two, in een tent, en ondanks dat het geluid wat zacht was, was het een aardige party.

De Arctic Monkeys waren voor mij de voornaamste reden om te gaan en ze hebben me niet teleurgesteld waah.
Arctic Monkeys Setlist Best Kept Secret 2013 2013

De setlist was zo perfect! En zie de encore oh-em-gee. Hier kun je een halfuur AM terugzien.

Naast de superchille muziek was het terrein zelf super. Er waren een hoop verschillende eetkraampjes die allemaal heel leuk aangekleed waren en het zag er allemaal zo lekker uit. Uiteindelijk ben ik maar gewoon ergens in de rij gaan staan, want ik kon niet kiezen.

Dit filmpje van BKS laat goed zien hoe de sfeer was:

Ik heb zelf geen foto's gemaakt, omdat ik dat altijd zo zonde vind, op dit kunstzinnige meesterwerk getiteld 'the view from the pixelnoon' na: 

Gelukkig zijn er ook altijd genoeg fotografen aanwezig met wat professionelere opnameapparatuur, dus hier wat scherpere kiekjes:
Alex Turnerrrr van AM // bron
Orlando Weeks, de frontman van the Maccabees // bron

Swim Deep // bron
Macklemore in z'n bijzondere dekentje // bron
En last but not least: Bloc Party // bron

Geen opmerkingen:

Een reactie posten